כך תוכלו להחזיק בשתי דירות ללא תשלום מס רכישה כלל!

מס רכישה לדירה יחידה ראשית, חשוב לפתוח בהפרכה של אחת הטעויות השכיחות באשר לתשלום מס רכישה לדירה יחידה - רוכשי דירה יחידה יהנו מפטור מלא מתשלום מס...
מס רכישה לדירה יחידה
ראשית, חשוב לפתוח בהפרכה של אחת הטעויות השכיחות באשר לתשלום מס רכישה לדירה יחידה - רוכשי דירה יחידה יהנו מפטור מלא מתשלום מס רכישה עד לסכום של 1,978,745₪ בלבד. כלומר, אם תרכשו דירה שמחירה גבוה מסכום המקסימום של הפטור, תידרשו לשלם מס רכישה על שארית הסכום. כמה בדיוק? ישנן מדרגות - עד 1,978,745₪ - פטור מלא עד 2,347,040₪ - 3.5% עד 6,055,070₪ - 5% עד 20,183,565 - 8% מתכננים לרכוש דירה יחידה ב 2,000,000₪? אמנם עברתם את מדרגת הפטור, אך חשוב להבהיר שתידרשו לשלם 3.5% מס על שארית התשלום מעל מדרגת הפטור בלבד, ולא על הסכום כולו.
מס רכישה לדירה שניה
ומה באשר לרכישת דירה שניה? גם כאן ישנן מדרגות - עד 6,055,070₪ - 8% (מהשקל הראשון) מעל 6,055,079₪ - 10% (מהשקל הראשון) אחת הסיבות המרכזיות בגינה מס הרכישה על דירה שניה גבוה, היא ניסיון הממשלה לבלום את עליות מחירי הדיור. העלאת המס (החזרתו) ל 8% מ 5% אמורה הייתה להרחיק את המשקיעים מהשוק המקומי במטרה להוריד ביקושים ולהוריד, או לכל הפחות לבלום, את מחירי הדיור - מה שלא צלח.
דגש נוסף שחשוב להבהיר
מס על דירה שניה ישלם אך ורק מי שיחזיק בשתי דירות במקביל. אם הייתה דירה בבעלותכם ומכרתם אותה, הדירה הבאה שתרכשו תיחשב כדירה יחידה, מה שיזכה אתכם בפטור מתשלום מס בהתאם למדרגות שהובאו מעלה. עד כאן יישור קו בסיסי באשר לתשלומי מס רכישה בשוק הנדל"ן בישראל.
החוק מאפשר - כך ניתן להחזיק בשתי דירות ללא תשלום מס רכישה כלל!
רוצים לרכוש דירה להשקעה אך חוששים מתשלום מס רכישה גבוה ברכישת דירה שניה? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. החוק בישראל מאפשר למשפרי דיור להחזיק בשתי דירות למשך 18 חודשים ללא תשלומי מס רכישה. חשוב להבין - אדם המחזיק בדירה שהוא רוצה למכור בשביל לקנות דירה חדשה, לא תמיד יצליח לתזמן את מועד הקנייה והמכירה. פעמים רבות שהוא ימצא דירה חדשה שמתאימה לצרכיו עוד טרם הצליח למכור את דירתו הראשונה. רשות המיסים ערה למצב מורכב זה ולכן היא מאפשרת למשפרי הדיור מרווח של 18 חודשים למכור את דירתם הישנה (לאחר שכבר קנו את דירתם החדשה), ללא תשלום מס רכישה על דירה שניה. נתון זה מאפשר לכם לרכוש דירה שניה ובמקביל להמשיך להחזיק גם בדירתכם הראשונה למשך שנה וחצי לא תשלום מס רכישה כלל (בהתאם למדרגות המס ברכישת דירה יחידה). אך זה לא הסוף, ישנה דרך פשוט שתאפשר לכם להאריך בהרבה את התקופה המתירה לכם על פי חוק, להחזיק בשתי דירות ללא תשלום מס רכישה על הדירה השניה.
נהירת הקונים משוק יד 2 לשוק דירות קבלן
בתקופה האחרונה ניכרת עלייה משמעותית בקצב מכירת דירות חדשות מקבלן, בעוד שתקופת המדף של דירות יד 2 הולך ומתארך. ישנן לא מעט סיבות לכך, אחת המרכזיות היא ההטבות הרבות שהקבלנים מציעים בשלבי המכירה. המילה "פריסייל" הפכה מזמן לאחת השכיחות בשלבי המכירה של כל פרויקט, יחד עם "הלוואת קבלן ללא ריבית" או "תנאי תשלום אטרקטיביים" ועוד. חלק גדול מהקבלנים לחוצים למכור בשל הריביות הגבוהות ומצב השוק, מה שמאפשר לרוכשים ליהנות מהטבות רבות. לא סתם ישנה מגמה ברורה של זליגת רוכשים משוק יד 2 לשוק דירות חדשות.
פטור מלא מתשלום מס רכישה למשך שנים ארוכות!
חושבים להצטרף למגמה ולרכוש את הדירה הבאה שלכם מקבלן? אם תעשו זאת תיהנו מפטור מתשלום מס רכישה על דירה שניה למשך 18 חודשים מרגע קבלת המפתח. כלומר, אם תרכשו דירה בפרויקט שצפוי להסתיים רק בעוד 3 שנים, תוכלו ליהנות משתי דירות על שמכם למשך 4.5 שנים ללא תשלום מס רכישה על הדירה השניה (3 שנות בניית הנכס + שנה וחצי הניתנת על פי חוק למשפרי דיור).
פטור ממס רכישה וממס שבח גם יחד
מעט לפני תום שנות הפטור, תוכלו למכור את דירתכם הראשונה ולהמשיך להחזיק בדירתכם השניה ללא צורך בתשלומי מס רכישה עבור דירה שניה וכמובן ללא תשלום מס שבח בעת מכירתכם את הדירה הראשונה. שיטה פשוטה זו עוזרת למשקיעים רבים להשלים עסקאות רבות ללא תשלומי מס רכישה כלל. מדובר על חיסכון של עשרות אלפי שקלים בכל עסקה! משרדנו מלווה משקיעים רבים המשלימים רכישת דירה שניה ללא תשלום מס רכישה כלל, ולעיתים גם לתקופות בלתי מוגבלות. רוצים להכיר שיטות נוספות שיעזרו לכם לחסוך עשרות אלפי שקלים בתשלומי מיסים? המשיכו לעקוב!



